AKP’den af hazırlığı


Anayasa Mahkemesi kararını verdi. Durum çok net değil ama AKP çok güvendiği anketlere bakacak ve erken seçime gidip gitmeyeceğini düşünecek.

Görünen manzaraya göre AKP’nin birinci parti olsa bile tek başına iktidar olma olasılığı özellikle Yüce Mahkeme’nin kararından sonra daha da azaldı. Çünkü bu karar “orta yol” bulma ihtiyacından kaynaklansa da sonuçta AKP’nin yenilgisi bir anlamda. Üstelik şimdi öyle bir durum doğdu ki referandum için güçlü bir kampanya yapamayacak. “Demokrasiye müdahale” deyip 27 Nisan bildirisi gibi konuyu istismar edemeyecek.

Ankara’ya gidip geldikçe, (biliyorsunuz her Cuma günü Ankara’da oluyorum. Beyaz TV’de tartışma programına katılıyorum) siyasi çevrelerle de temas olanağı buluyorum. Ankara artık tamamen seçime kilitlenmiş.

AKP seçime gidecek gitmesine de “tek başına iktidarı kaybetmesi” halinde “hesap sorulması” olasılığının da güçlü olduğunu biliyor. Anayasa Mahkemesi kararından sonra konunun daha da ciddileşeceği büyük bir olasılık. İşte bu nedenle bazı hukukçuların çok gizli biçimde “bir genel af tasarısı” üzerinde çalışmaya başladığı konuşuluyor.

Konuyu bana aktaran bir siyasetçi “AKP bir af kanunu çıkartmadan seçime gitmez, gidemez. Çünkü tek başına iktidar olamaması halinde açılacak davalarla ve özellikle Yüce Divan’la baş edebilmesi çok zor” dedi.

Aynı siyasetçi AKP’nin 1999’daki “Rahşan Affı”nı hatırlatır nitelikte bir af çıkartmak zorunda olduğunu belirterek şöyle konuştu: “Genel af konusunda sıkıntı terör suçları ve özellikle İmralı’daki kişinin durumuyla ilgili. Yapılacak en küçük hata sonucu, eşitlik gereği İmralı’dakinin de bundan yararlanma ihtimali ortaya çıkar. Bu nedenle AKP özellikle mali suçların üzerine gidecektir.”

Bu siyasetçinin, AKP kulislerinden aldığı bilgilere göre anlattıklarının özeti şu: “Seçimlere kısa bir zaman kala AKP parlamento çoğunluğuna dayanarak, seçim sonrası kendilerine yönelecek hangi suçlamalar olacaksa bunlarla ilgili af çıkartacak. Bu konu seçimlere çok az zaman kalacağı için kamuoyunda gereği gibi tartışılamayacak. AKP seçimi kaybetse bile, yeni iktidarlar, hesap sormak adına dava açsalar da bunlar af kapsamına gireceği için fazla bir hükmü olamayacak.”


Vatan

30 Yorum"AKP’den af hazırlığı"

Adsız dedi ki...

cezaevlerindeki 120 bin insanımız cıkarılacak afla topluma kazandırılmalı. af cıkmalı. www.afistiyorum.com

bahauyumaz dedi ki...

böyle bir af çıkarsınlar oyumu onlara veririm daha önce hiç vermemiş olmama ragmen

Adsız dedi ki...

işşallah çıkarda masum veya bir yanlışlık sonucu içerde olan kader mahkumları çıkar

Adsız dedi ki...

İki yıldır üzerime aılmış çek davalarıyla mücadele ediyorum. Ticaret yaptırmıyorlar ki borçlarımı ödeyeyim. Davalardan dolayı işe girip çalışamıyorum ki çoluğumun çocuğumu karnını doyurayım. Alacaklılarım batmış alacaklarımı alamıyorum. İçeri girmemiz bunları düzeltecekse hapis değil idam cezasına bile razıyım. Ama hiç bir şey düzelmez. Bir işe girip ailemin karnını doyurabilmek için af istiyorum.

Adsız dedi ki...

cezalara af gelmesini istemeyen madur insanlarda var fakat bizlerde alacaklarımızı alamadık bunu bilmeleri gerekiyor dolandırıcılar ayrı tutulmalıdır bence bizim gibi kriz madurları af istemekte haklı en azından kastımız yok basından takip ettğim kadarıyla insanlığa karşı işlenmiş suçlarda hemen affedilmemeli kasten cinayet ağır terör tecavüz ve vatan hainliği gibi allah hepimize vatanımıza müslüman kardeşlerimize yardım etsin insanlığada hidayet etsin inşallah.

Adsız dedi ki...

şunu bilmek lazım çek suçlarından 400000 dava varsa aileri ile birlikte bu rakam 2000000 na ulaşır bırakın toparlanalım bizlerin hapis yatması kimseye bir fayda getirmez aksine çocuklarım eşlerimiz mahvolurlar.

Adsız dedi ki...

HÜKÜMETTE ÇEKLE İLGİLİ CEZA AFFI VARSA LÜTFEN AÇIKLANSIN ALACAKLILARIMIZ DA BUNU BİLSİNKİ TİCRETLERİZMİZDEKİ HAPİS GÖLGESİNDEN KURTULALIM KAZANARAK BORÇ ÖDEYEBİLİRİZ.ÇÜNKÜ KAYBETTİKLERİMİZİDE ALLAH CC.SAYESİDE BİZLER KAZANMIŞTIK.

muhtar dedi ki...

dünyanın hicbir yerinde olmayan suç.bizde neden cezaevine konuluyor.hani özgürlük.hani demokrasi adalet istiyoruz.paradan dolayı hapis devlet ayıbıdır.bu ayıbı lütfen bitirin.ben 33 ay çekten dolayı hapis yattım.ailem dağılmaktan döndü.hiç mi insafınız yok sayın devlet büyükleri.bir an evvel uyum yasası olarak mı yoksa özel hüküm çıkartılarak mı nasıl düzeltilecekse lütfen.......

muhtar dedi ki...

devlet bankaların himayesinde mi çalışıyor.neden bu çek kanuna hapis veriliyor.lütfen devlet bu işe bir el atsın.o kadar binlerce insan para yüzünden hapiste çoğunun ailesi dağılmış.insaf

muhtar dedi ki...

bu çek zulmünü bitirecek hükümet yetkilileri lütfen adımınızı atın artık.aile kutsal önemlidir diye konuşmalarınızı lütfen unutmayın.

Adsız dedi ki...

ben üç çocuk annesiyim.2007 de esnaflık yapmaya başladım işlerim çok güzeldi çeklerimi ödeyebiliyordum herkes mal verme telaşındaydı.2009da kriz çıktı ödeyemez hale geldim arabamı aldılar evime icra getirdiler yapmadıkları zulüm kalmadı şu anda elektriğim kesik soruyorum size beim bu halimle borcumu ödeyebilmem mümkünmü madem icra var niçin hapiste var ya icra olmasın yada hapis biz köşeye sıkıştırılmasak zaten bi şekilde borcumuzu öderiz fakat öyle bir kanun varki ya kaçacaksın yada hapse gireceksin çocuklarım küçük olmasa hapse girmeyede üzülmem benim hapse girmem kimin yararına icrayla zaten herşey elimden gitti hapis neden varrr
bizi korkutmayın bizde rahatca borcumuzu ödeyelim zaten alacaklı alacağını almak istese neden mahkemeye icraya verirki onların amacı bizi süründürmek lütfen sayın başbakanımız yardımcı olun biz borcumuzu hapisle değil çalışarak ödemek istiyoruz yazan kriz mağduru

Unknown dedi ki...

Eğer Adli Para Cezalarına af gelirse bende oyumu AKP ye veririm.

Adsız dedi ki...

ben karşılıksız çekten dolayı ceza almama rağmen genel affa karşıyım.neden mi?
ben kurtulacağım diye binlerce kişinin katili binlerce hırsız yeniden aramızda olacak.Gidenlerin,canı yananların hesabını genel af istemekle üzerimde taşıyamam.
bugün böyle diyelim.
ne biliyorsunuz 1 kaçgün ay yıl sonra sevdiklerimizin canına kastetsinler.
rahşan affında gördük.
hırsız arsız cani katil topluma kazandırılamaz.
benim kızımı oğlumu annemi babamı eşimi katleden adamın yeri cezaevidir.
biraz yukardaki saydıklarım kişilerin yerine koyun kendimizi.
ticari borçlulara af gelsin.
lütfen katillere af yolu istemeyelim.

Adsız dedi ki...

en kızdığım nokta bizler gibi olan şahısların GENEL AF istemsi.allah korusun çek hapsinden kurtulacaklar.yarın o çıkan katillerden biri yakınlarını öldürecek ne bencil insanlar.teröriste katile af inanın o toprağın altında benim huzurum için yatan şehitlerimizden,yavrusunu sıradan bir serserinin kurşunu veya bıçak darbesiyle öldürülmüş anne vs kişilerin günahından ahından korkarım

Adsız dedi ki...

İki yıldır üzerime aılmış çek davalarıyla mücadele ediyorum. Ticaret yaptırmıyorlar ki borçlarımı ödeyeyim. Davalardan dolayı işe girip çalışamıyorum ki çoluğumun çocuğumu karnını doyurayım. Alacaklılarım batmış alacaklarımı alamıyorum. İçeri girmemiz bunları düzeltecekse hapis değil idam cezasına bile razıyım. Ama hiç bir şey düzelmez. Bir işe girip ailemin karnını doyurabilmek için af istiyorum.

Adsız dedi ki...

gör artık sayın Başbakanım

Adsız dedi ki...

BİZ KOLAYDAN YANA DEĞLİZ YAPTIK Bİ HATA BİLİNCİNDEĞİZ BIRAKINDA TELAFİ EDELİM KAÇMAK KOLAY İZİN VERİN MÜCADELE EDELİM KUL HAKKIYLA GİTMEYELİM

Adsız dedi ki...

ekonomik krizden dolayı borcumu ödeyemeyen biri olarak af istemek en doğal hakkım. herzaman borca sadık biri olarak ve zamanında ödeyerek ticaretimi yapıyordum. fakat ne yazıkki en verimli çağımda dünya krize girdi ve ben işimi ailemi her şeyimi kaybettim. buda yetmezmiş gibi borçlara hapis cıktı. peki ben içeri girince bu borçlar bitecekmi. hayır, ozaman dolandırıcı olmadığım halde bir krizden dolayı işimi kaybetmiş biri olarak niye ceza evine girmem gerekiyor.yasal düzenleme olsunki benim gibi zor durumda olan insanlar borçlarını ödeyebilsin. saygılar

Adsız dedi ki...

29 Aralık 2010 11:29

Sen ve sizler sessiz çoğunluksunuz adli para cezalarında suçlular bu memlekette teröristen daha suçlu!!
pekakalıların çek borcu olsadı affederlerdi

Adsız dedi ki...

YILLARCA TİCARET YAPIP,MUHTASAR,SSK,BAĞKUR,GELİR VE KATMA DEĞER VERGİSİ VERİYORSUN,İSTİHDAM YARATIYORSUN,BURS VERİYORSUN,HAYIR İŞLERİ YAPIYORSUN,ÖDÜLLERE LAYIK GÖRÜLÜP PLAKETLER ALIYORSUN,KOÇAN KOÇAN ÇEKLER ÖDÜYORSUN TAMAM.İŞLERİN TERS GİTMEYE BAŞLIYOR,ÇEKLERİNİ ÖDEMEK İÇİN EVİNDEKİ EŞYALARINA KADAR BUGÜNE DEK NE KAZANDIYSAN ÖZ SERMAYENLE BİRLİKTE HERŞEYİNİ SATIYORSUN VEYA HACZEDİLİYOR,O DA TAMAM.BİR YAPRAK ÇEKİNİ ÖDEYEMİYORSUN(ÖDEMİYORSUN DEMİYORUM),HAYDİ CEZAEVİ…HAYATINIZ ALTÜST OLUYOR.GEÇİM SIKINTISI BAŞLADIĞI GİBİ,ÖZGÜRLÜK,SOSYAL YAŞANTI,EVDE HUZUR V.S.HİÇBİR ŞEY KALMIYOR.ÇEK MAĞDRLARINDAN BAŞKA TORBA KANUNUNA GİRMEYEN KALMADI.KEÇİLER BİLE ORMANDA RAHATÇA DOLAŞABİLECEK.ÇEK MAĞDURLARI DA YAKALANMAMAK İÇİN ORADAN ORAYA KAÇADURSUN…BİR KEDİ BİLE BİR YERDE SIKIŞIP KALSA,KURTARMAK İÇİN,BÜTÜN HAYVANSEVER DERNEKLERİ VE TELEVİZYON KANALLARI SEFERBER OLUYOR.HÜKÜMET NESLİ TÜKENEN HAYVANLARI BİLE KORUMA ALTINA ALIYOR.YANLIŞ ANLAŞILMASIN AMA,BU ÇEK KANUNU OLDUĞU SÜRECE DE,İŞ YAPAN TÜCCAR KALMAYACAK.HEPİMİZİN NESLİ TÜKENİYOR…BANKALAR KREDİ VERECEK KİŞİ BULAMAMAYA BAŞLADI BİLE…SAYGILARIMLA…DOKTOR…..

Adsız dedi ki...

bende 32 sene tıcaret yaptım vergımı ödedım 9 çocuğum var ve bu yaklaşık bı senedır doğru durust evden çıkamıyorum çunku yakalamam var çocuğum hastalanıyo gece hasataneye göturmeye korkuyorum bı yere gıdıp çalışamıyorum her an yaklanabılırım bdıyorum ben kımseyı öldurmedım ben kımseyı yarlıyamadım ben kımsenın malını çalmadım ben kımsenın hursızlığını yapmadım ve yılarca çek ödedım ama son ıkı yılda işim bozuldu dıye çeklerımı mahkemeye verdiler eeee nasıl olsa devlet mafyadır gıder alır dıye bızde ınsanız allah için yardımcı olun bı katıl elını salıyarak cezaevınden çıkarsa benım gıbı bı gariban ne yapsın yoksa devlet benıde kşıkırtıyo gıt sende hırsızlık yap çoulk çocuğunu duyur yada gıt erin kokain yasa dışı işlemleri yap dıyo ama ben hakmla çoluk çocuğuma bı ekmek getırmekten yanayım allah için bırakın çek mağdurlaına bı çocum bulun bu devletın çocukları bırakın onlarda çouk çocuğuna rahat rahat sahıp çıksınlar bız sçlu deyılız borçlıyız bu hangi devlete var dunyanın hangi kanunda var bı ınsanı develt mafya gıbı evınden çoluk çocuğunun içinden alıp ceza evnıe göturuyo suçu nedır dıyo bın lıralık çekını ödememş suçu bu dıyo nerde böyle bı devlet var allah aşkına demıyorki bu adam ceza evıne duşerse yuvası ne olacak onu duşunmuyo

User dedi ki...

Ceza kanunu ile ilgili nerede haber,haber proğramı görürseniz tepki yorumlarınızı gönderin sesimiz çıksın arkadaşlar

Adsız dedi ki...

RUMUZ ELA
33 yaşındayım ıkı oğlum var çek mağduruyum kaçmaktan korkmaktan en önemlısı çalışamamaktan çok yoruldum çeke af istiyorum bırakın çalışalım gücümüz yettığınce borcumuzu ödeyelım annesı hapıste 8 yaşında ve 14 yaşında ıkı tane çocuk ne yapar sadece ben cezalandırılmıyorum türkıyemıze ıkı tane başıboş belkı tınerc belkı hırsız vb çocuk bırakmak ıstemıyorum bırakın özgür bırakın bızı çalışalım borcumuzu ödeyelım vatana mıllete faydalı evlatlar yetiştirelım HAPİSTEKI BIR INSAN BORCUNU NASIL ÖDESIN LÜTFEN BIRAZ MANTIK...

ADSIZ dedi ki...

merhaba Allah.ccl tüm yolda kalmış sıkıntıya düşmüş, ne yapacagını bilemeyen vede borcundan dolayı kötü damgası yiyen çoluguna çocuguna bakamayan horlanan kişilere yar ve yardımcı olsun. İsmim filiz benim babam borcundan dolayı altı aydır evine gelmiyor zaman zaman olsada gizli saklı nasıl kazandıgını bilmedigim sekilde azda olsa para gönderiyor ancak göndermiş oldugu para ne elektrigimizin nede suyumuzun borcunu karsılamıyor buna ragmen babamdan gurur duyuyor bu duruma düsürenlere lanet ediyor ve Allah a havale ediyorum... Af etmek düşmüşe yardım etmek yerine özgürlüklerinide ellerinden almaya calısmak bence hiç bişeyi çözmeyecek. benim gibi bir sürü evladin annesi babası icerde yada kacak bi hayat yaşıyor. Önce Allah tan sonra bu konuyla ilgili yetkililerden yardım ve merhamet istiyorum...

DÜN BİTTİ YARIN VAR MI?
GENÇLİĞE GÜVEN OLMAZ ÖLEN HEP İHTİYAR MI?
AH ALIP VAH YİYENLERE DÖNDE BAK BAHTİYAR MI?
HAYAT DEDİGİN NEDİR Kİ BİTEBİLİR AN BE AN
EYY DOSTUM UYAN YARADANA SEVDALAN !!

MEHMET dedi ki...

şimdi bankaların en güzel müşterileri bizim gibi çek mağdurları ana parasına bır yılda 100/100 istiyorlar FAİZ le çalışmıyorum diyor KUVEYT TÜRK BANKASI O ZAMAN NEDEN BENDEN 100/100 FARKIYLA BORÇLANDIRIYO sayın büyüklerimiz neden ödiyemıyeceyin çeke imza atıyon diyor.neyin ne zaman ne olacağını nerden bilelim o zaman neden kriz ortamı yarattılar. bu kadar çaresiz insanalara neden yardımcı olmuyorlar.benmi istedim borçlunun kapıya dayanmasını rezil olmayı ALLAH HERKESE YARDIM ETSİN İŞİMİZ ÇOK ZOR.

Adsız dedi ki...

nolur affedin....artık yalvarıyorum...çünkü dayanacak kuvvetim kalmadı.eşim karşılıksız çekten dolayı 5 ay ceza aldı...bunun devamında başka dosyalardan başına ne gelecek bilmiyoruz...bu, çeki kesip ceza alıp içeri girene ceza değil...aileler perişan...onun eli kolu bağlı olduğu için şu an nereye koştursam ne yapsam onu kurtarmak için düşünen ben...akşam olunca iki çocuğuma ekmek götürme savaşına düşen ben...böylelikle nereye varacağız. eşim 5 ay sonra ve 3 yıl sonra dışarı çıkınca nerede iş bulup ta bu borçların altından kalkacak...hayatımız kaçarak mı devam edecek...sonra bigün yine bi yerde pis bi böcek gibi kıstırılıp yeniden cezalandırılacak...Allah yardımcımız olsun....

Adsız dedi ki...

lütfen artık bu konuyA BİR EL ATIN YA BEN 1 AYLIK EVLİYİM VE HAMİLEYİM EŞİM BİR BUÇUK YIL CEZA ALDI ÜSTELİK KENDİSİNİN HİÇ BİR SUÇU YOK BABASININ İMZALADIĞI ÇEKLERDEN ŞİRKET EŞİMİN ADINA OLDUĞUNDAN DOLAYI KENDİSİ CEZA ALDI BEN TEK BAŞIMA DIŞARDA KALDIM DAHA YENİ EVLİYİM VE BEBEĞİMİZ OLACAK NEOLUR Bİ ÇARE BULUN ARTIK YALVARIYORUM

Adsız dedi ki...

BU KONUYLA İLGİLENDİGİLDİGİSÖYLENİYOR AMA BİR ŞEY YAPILMIYOR ARTIK BU YASA ÇIKMALI SADECE AİLEM DEGİL ÇEVREMİZDEKİLERDE ÇOK ÜZGÜN

Adsız dedi ki...

EŞİM CEZA ALACAM DİYE YURT DIŞINDA BURAYA GELEMİYOR ÇOCUKLAR BABASINI YIL OLACAK GÖRMEDİ BU İNSANLAR VATAN HAİNİMİ PARA YOK DİYE HAPİS CEZASI OLURMU

Unknown dedi ki...

igein_h_yizevbekhai@admin.in.th: Eger ilgileniyorsaniz, bu e-posta adresinden bizimle irtibata iseniz merhaba sizin tüm kisisel is için kredi ararken, biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek. Belgeniz ok cevap veren herhangi bir gecikme olmaksizin derhal sizden aldigimiz be kez kredi biz bir hafta önce size transfer edilecek. Artik kredi basvurusunda, acil promosyon ok var.

Yorum Gönder

“Hiç kimse yalnızca borcundan dolayı özgürlüğünden yoksun bırakılamaz “

http://www.wikio.comFriendFeed'de bana abone olAdd to Technorati FavoritesPowered by  MyPagerank.Net web siteleriEconomics Blogs - BlogCatalog Blog Directory

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes